Sidor

10 augusti 2016

Mixed media layout - ett första försök

Efter att nyfiket dammsugit youtube på tutorials med mixed media layouter ville jag ge mig i kast att pröva mina vingar...

Jag rev några remsor av mönsterpapper, papper som troligtvis aldrig annars skulle blivit använda. Remsorna klistrades på ett grått cardstock på båda sidor av pappersremsorna limmade jag fast spetsband. Remsor såväl som spets täcktes med Gesso (Pebeo) för att därefter lämnas en stund för torkning.

 Glimmer mist i bruna och blåa nyanser (Tattered Anges) sprayades över det hela, även där krävdes en del torktid trots att jag torkade med embossingfönen.
Blommorna som jag dekorerade med, fick samma behandling, de färgades med samma mister som remsorna och spetsen.

Sedan stämplade jag noter (Music Background från The Artistic Stamper) över hela sidan och texten till psalm 791 "Du vet väl om att du är värdefull" (Roxstamp) nere till höger på sidan.
Fotografiet placerades i centrum, och epoxy word (Heidi Swapp) med ordet "adrore" fästes i nedre högra kanten på fotografiet.

Eftersom jag gjorde ett misslyckat försök att skrapa ytterkanten på layouten blev det så att jag tog bort sidorna från huvudmotivet. Jag fäste projektet med ett svart cardstock som bakgrund vilket blev en lyckad räddning.


 
För mig är detta ett fint minne då min äldsta dotter sjöng psalm 791 tillägnad den yngsta dottern. Psalmen sjöngs med mycket inlevelse och det blev en känslosam stund i kyrkan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar