Sidor

14 augusti 2016

En bakgrund men två olika layouter - ett exempel

Jag köpte på mig massa mönstrade papper från K-design, jag älskar detta varumärke, tyvärr har märket som sådant upphört.
I en bunt med foton jag vill scrappa hittade jag ett foto som passade bra till ett av papprena.  Snabbt gjorde jag ett slags skissförslag.

Jag tänkte mig en bakgrund av typ mixed media och sedan lite dekorationer men ändå rätt enkel.
Bakgrunden tänkte jag skulle gå i den blåa tonskalan. När jag väl satt igång blev bakgrunden lite väl blå och jag blev tveksam till om det var så jag ville ha den.


Bilden jag hade valt försvann lite i allt det blåa och jag hittade en ny bild till den påbörjade layouten.
Temat blev ett helt annat men färgerna passade bra ihop med det jag knåpat ihop.


Istället för utsikten från vårt vardagsrum blev det en bild från vår Helsingforskryssning i vintras.
Eftersom jag köpt två lika papper så tänkte jag om med färger och gjorde ursprungliga ideén på detta vis.


Två olika LO men med lika bakgrundspapper!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar