Sidor

6 maj 2012

Bröllop i Alingsås


Min minsta syster har nu blivit fru.
Valborg var en fin dag att gifta sig på, jag och maken firade läderbröllop (3-årig bröllopsdag).

Av mig hade brudparet önskat sig ett gästalbum,
de ville dessutom att jag skulle hjälpa till med att göra
askar och servettringar till middagsbordet.
Askarna och servettringarna gjorde jag medan de lyckliga tu var på
förtida bröllopsresa i Thailand.
 Ringarna är cardstock som skurits 4 x 13 cm och sedan stansats med en bårdstans och skurits till för att
kunna låsas på baksidan.
Askarna har köpts färdig skurna så de var bara att
vika ihop och dekorera, syster min hade köpt blommor som hon ville ha på asken.
Jag stansade ut en fjäril och satte på, fjärilen var från samma cardstock som servettringarna.

Gästboken har jag gjort med formen av ett hjärta, sidorna har dekorerats på olika sätt. Jag har använt min BIA och satt en spiral i ena sidan av hjärtat.
För att hjärtat även ska fungera som minne av den lyckliga dagen, även till vardags hemma i radhuset, har jag placerat det i ett staffli.
 Nedan följer ett smakprov ur boken ;)




Som överraskning till festen hade jag gjort en egen bröllopstårta att dekorera festbordet med...
Ideén fick jag när jag var på Stockholm city scrap,
där var en toa-rulle-utmaning.
Vinnaren av utmaningen hade gjort en liknande tårta...
Jag har skurit toarullarna till 5 cm höga och klätt dem med tillskuren vit embossad cardstock. Botten och locken till de olika tårtlagren är utskurna ur samma vita cardstock. Lila trådband pryder tårtlagrens övre del...
På varje rulle sitter ett rosa hjärta fastklistrat, ovanpå tårtlagret finns även vita pärlhjärtan fastklistrade.
Blommor (samma som på asken ovan), fjärilar och en liten banderoll med parets namn på (gjorda av samma carstock som servettringar och fjärilar) prydde tårtan.

Bröllopet var jättefint och min pappa grät som vanligt i kyrkan ;)
Brudparet var nöjda med mitt jobb och mina gåvor.
Vill passa på att önska brudparet all lycka i framtiden!

6 kommentarer:

  1. Kul att ha hittat till din blogg. Du gör mycket fint. Kan förstå att din syster vart nöjd. Kanonfina saker till bröllopet.

    SvaraRadera
  2. Men Gud vad fint du har gjort! Bröllopstårtan var riktigt häftig!
    Kram Ann-Sofi

    SvaraRadera
  3. Hej igen

    Du har något att hämta i min blogg om du vill ha den.

    Ha en underbar dag

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tårta du har gjort! Smart att använda toarullar! =)
    Vad roligt att du hittade till min sida o att du vill vara med i min candy!

    Kram Frida

    SvaraRadera
  5. Åhhh, vilken fin present!! Underbart album du gjort - jag förstår att brudparet var glada för det!! Och dekorationerna till bordet - också såååå fina!!

    Pricken över iet måste vara överraskningstårtan... Sån kul idé och vackert utfört!!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera